2010-10-20

《My Precious One》Celine Dion




【英文歌詞與中譯】:

My precious one, my tiny one, lay down your pretty head.
我珍貴的寶貝,我小小的寶貝,放下你那漂亮的頭頭。

My dearest one my sleepy one, its time to go to bed
我親愛的寶貝,我昏昏欲睡的寶貝,是該上床睡覺的時間囉!


Just lie your head and give your cares to me.
放下你的頭頭,把你的煩憂給我。

Just close your eyes and fall into the sweetest dream, cause in my loving arms.
在我滿滿是愛的臂膀中,閉上你的眼睛,進入甜甜的夢鄉。

My precious one my darling one don't let your lashes weep.
我珍貴的寶貝,我親愛的寶貝,別再哭哭弄濕了你的睫毛。

My cherished one my weary one it's time to go to sleep.
我疼惜的寶貝,我疲憊不堪的寶貝,是該好好睡覺覺的時間囉!


Just lie your head and give your cares to me.
放下你的頭頭,把你的煩憂給我。

Just close your eyes and fall into the sweetest dream, cause in my loving arms.
在我滿滿是愛的臂膀中,閉上你的眼睛,進入甜甜的夢鄉。

Your safe as you will ever be so hush my dear and sleep.
你要安然入夢,我的寶貝。

And in your dreams you'll ride on angels wings.
在睡夢中,你將乘著天使之翼而飛。

That's when the stars will touch the face of God...
如同高掛天上的星辰般,如此接近,可以觸摸到上帝的臉龐。

And if you should awake I'll send you back to sleep.
要是你醒過來,我會哄你再入夢中。




沒有留言:

張貼留言